perjantai 22. tammikuuta 2016

Kodin raivaus: Liinavaatekaappi

 Ennen siivousta

Viime päivinä oon viettänyt toimintaterapeuttisia viikkaushetkiä liinavaatekaapin asukkaiden kanssa. 
Vaikka oon monessa asiassa aika suurpiirteinen ja homssuinen, oon aina tykännyt petivaatteiden silittämisestä ja siististä säilyttämisestä. Sen vuoksi lähtötilannekaan ei oo aivan jäätävä, mutta ahdasta alkaa olla! 

  

 Ylimmälle hyllylle oon tunkenut kaikki verhot ja liinat. 

Vähän alempana pötköttelee pussilakanat, aluslakanat, tyynyliinat ja koristetyynyjen päälliset.

Alimmalla hyllyllä on muutamia peittoja ja pari pyyhettä. Vauvan pussilakanat ym. petivaatetarvikkeet ja osan kankaista säilyy alahyllyn pahvilaatikoissa.

Työn ja tuherruksen tulokset:



Suurin osa ylähyllyn verhoista ja liinoista sai kenkää. Jäljelle jäi viidet pitkät verhot ja pari kappaa, sekä joitakin tyynynpäällisiä.
Pyörittelin lakanoita joka suuntaan ja kokeilin viikkata niitä eri tavalla (tiedän, tää on sairasta). Lopuksi löysin omaa esteettistä silmää miellyttävän taittelutavan. En vaan voi sille mitään, ettei mun lakanat viihdy pystyssä, ne tahtoo olla pinossa. :D


Alakertakin näyttää nyt astetta väljemmältä.. :D

Kaapissa on asunut jo pari vuotta mun lemmikkibambi. Viivi hylkäsi sen, mutten raaskinut heittää sitä pois. En keksinyt sille mitään paikkaa ja siksi se jäi vaan pyörimään Viivin huoneeseen, josta suivaantuneena neiti oli nakannut sen "mun" kaappiin. Ja siellä se on ollut siitä asti.






 Vanhojen pitsilakanoiden olemassaolosta nautin, vaikka niiden käyttö on olematonta. Iloa tuottavat turhakkeet. Lupa säilyttää.



Tyynyliinat ja vauvan petivaatteet sentään viikkasin KonMarin tyyliin. Muutenkin oikeaoppinen pystyynviikkaaminen toimii mielestäni parhaiten vetolaatikoissa tai laatikoissa ylipäätään. Tavallisille hyllyille sopii useimmissa tapauksissa vanha kunnon pino. UGH.


Vai mitä bambi?





4 kommenttia:

  1. Repesin tolle viimeselle kommentille :D Bambi on varmasti samaa mieltä, ja ompa hän suloinen myös! :D

    VastaaPoista
  2. hei kiitos tuosta laatikkoideasta tässäkin paikassa. Mun tyynyliina kasa on kamala! Pois heitettäviä on paljon mutta se kasa on aivan kamala. Voisit oikeastaan vaikka kahvi palkalla tulla tekee meidän liinavaatekaapille saman :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin tullakin, kunhan oon saanut oman työleirin päätökseen! :D

      Poista